Onko Madeiran lentokentältä julkisia bussiyhteyksiä Funchalin keskustaan? Jos ei onko mahdollista bongata valmismatka järjestäjiä?

Olen matkustamassa 22.12 Madeiran Funchaliin ja mietin vain millä pääsen lentokentältä keskustaan.
Onko julkisia bussiyhteyksiä? Kuinka paljon taxi maksaa? Osaisiko joku yhtään neuvoa tai antaa
suuntaa?

Avainsanat: madeira portugali

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.12.2008 - 09:45

Funchal Airport, Madeira, Santa Catarina

Julkiset bussiyhteydet eivät ole parhaat mahdolliset, mutta sellainenkin löytyy. Vuorovälit melko harvat (kts. linkki) ja pysäkille noin 100 m:n matka lentoasemalta (halpa).
Lentokenttäbussi : TAP lentoyhtiön asiakkaille ilmainen bussikuljetus lentoasemalta, muille maksullinen?
Tilauslentojen busseihin ’liftaaminen’ onnenkauppaa, joskus onnistuukin, mutta on vissiin periaatteessa kiellettyä .
Taksi maksoi keväällä 24-28 € lentoasemalta Funchalin keskustaan, vaivattomin tapa ja jos nyt sattuu neljän porukka niin ei niin tyyriskää (ovelta ovelle).

Alla asiasta lisää:

Julkiset liikennevälineet lentokentältä/lentokentälle BUS: Airport - Funchal - Airport
Taksi AITRAM - Táxi: (+351) 291 765 760.

www.madeira-island.com/bus_s...rport.html

Taxi: There will always be a friendly taxi driver at your disposal and glad to take you anywhere you want. The taxi rank is located outside the airport arrival lounge, just look for a yellow car with blue stripes and the sign 'TAXI' on top.
Bus: The company responsible for bus transportation from the airport is SAM. After you leave the arrivals, follow the main road and keep on the right side. After approx. 100 meters you will find a bus stop. The ticket to Funchal is payable on board and only costs a few Euros.
Aerobus: If you are a TAP passenger coming from Lisbon you can get on the Aerobus free of charge if you show the driver your boarding ticket. If you are not a TAP passenger you will have to pay on the bus. On your return from Funchal to the airport, the bus leaves from Avenida do Mar, directly in front of the TAP office.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.12.2008 - 17:45

Julkisten kulkuneuvojen aikataulut epävarmoja. Lomalentojen bussiin ei virallisen ohjeen mukaan saa ottaa ulkopuolisia matkustajia joten varmin tapa päästä lentokentältä Funchalin keskustaan on ottaa taksi. Viralliset taksit ovat väriltään keltaisia. Päivän hinta taksikyydille menee arvauksen puolelle, mutta noin 20 euron luokassa liikutaan.
Hyvää matkaa = Boa viagem !