Millä perusteella annat lemmikillesi nimen?

www.iltalehti.fi/perhe/20150...7_pr.shtml
Itse en ole koskaan antanut eläimelle ihmisen nimeä...

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.06.2015 - 12:57

Yleensä nimet ovat olleet johonkin aikaan tai tapahtumaan liittyviä. Vallu-kissa sai nimensä, koska 1995 kävelijä Valentin "Vallu" Kononen lähti kävelemään 50 km Göteborgin MM-kisoissa samaan aikaan, kun lähdimme minun synttärikissaa hakemaan kotiin. Kissa haettiin, Valentin käveli. Sanoin, että jos Kononen voittaa kultaa, niin kissa saa nimen Vallu. Ja kuinkas sitten kävikään... Roope-kissaa (kuvassa) sanottiin syntymäkodissaan Rontiksi, mikä minun mielestäni oli söpölle pennulle kauhea nimi, vaihdoin heti nimen Roopeksi. Miska-kissa taas sai nimensä ihan vain sen vuoksi, että minusta se oli kaunis nimi kauniille kissalle. Tiia-marsun nimesi äiti, koska hänen mukaansa marsu kuullosti aivan "tiialta", (Jos olette joskus kuulleet marsun "vinkunaa"). Otto-marsu sai nimensä, koska annettiin meille, (ottopojaksi) kun omistaja ei voinut pitää. Hamsteri oli tietysti Hamppi. Undulaattejani en nimennyt, olivat vain uros ja naaras.

Kysyjän kommentti

Kiitos hienoista tarinoista!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.06.2015 - 23:00

Koirallani on naisen nimi, nimi on erittäin sopiva ja koirani on just nimensä veroinen :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2015 - 19:15

Kissani ovat aina Missejä, vain järjestysnumero muuttuu. Misse XIV on juuri lähtenyt kissojen hiirimaille 17 vuoden ikäisenä, saattaa olla että vähään aikaan ei kissaherraa huusholliin tule.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2015 - 20:18

Jokin oivallus eläimen ulkonäöstä ja, vaikka yhdennäköisyys jnkn satuolennon kanssa ja, jos ko. olennot ovat vielä samaa rotua, niin eläimen nimen keksii helposti.

Lähteet:
oma kokemus saduista ja omista eläimistä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.10.2016 - 09:55

Koiristani kaksi olen nimetty lempikirjoissani olevan päähenkilön mukaan Rotikkani oli Ronja Ryövärintytär ( Astrid Lindgren: Ronja Ryövärintytär) Amstaffini sai nimekseen Rutja Ukkosenjumalanpoika ( Arto Paasilinna: Ukkosenjumalan poika)