Saako kristitty tehdä maallisia töitä?

Viime aikoina olen kokenut elämässäni jotakin,
jota voisi kutsua jonkinlaiseksi hengelliseksi heräämiseksi.
Nyt olen tullut käsitykseen, että kristityn ei tulisi tehdä tavanomaisia maallisia töitä
työnantajansa lukuun, koska niihin ymmärrykseni mukaan liittyy (ainakin 2000-luvulla ja siitä eteenpäin) enemmän tai vähemmän sielunvihollisen palveleminen. Perusteluna tälle näkemykselleni on se, että ymmärtääkseni maalliset työt saavat ihmisen kiinnittymään vain näkyviin, maallisiin asioihin.

Avainsanat: kristitty maallinen työ

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.02.2011 - 16:29

Kaikkien aikojen kaunein missimme Anne Pohtamo koki myös hengellisen herätykse ja kuitenkin hän työskentelee hyvinkin maallisissa töissä,eli mallina.Onnea uskollesi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.02.2011 - 16:27

kannattaisi varmaan miettiä vielä kertaalleen uudestaan nuo jutut,
eihän sitä koskaan tiedä vaikka löytyisi jotain rakentavaakin .....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2011 - 16:30

en tiedä noista asioista , mutta jos työ rehellista kunnon työtä , esim. siivousta , kassalla , hoitotyö , konttori ,rakennus ym työt ... jos teet sen hyvällä omallatunolla ahkerasti ... niin en tiedä syytä miks ei vois tehdä työtä .... millä tulet toimeen , jos et tee työtä ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2011 - 16:33

Ciby tuossa edellä puhuu asiaa. Mietihän tarkkaan miten kävisi jos kaikki kristityt lopettaisivat maallisen työn teon..?.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2011 - 16:42

Onnitteluni, jos olet pohtinut näitä taivasasioitakin. En ala parannussaarnaa pitämään tässä ja nyt
sinulle sen paremmin kuin toisillekaan. Mutta kun kysymyksen heitit saanen vastata.
Kyllä meidän on maallinen työmme hoidettava aivan kuten ennenkin, ehkä vielä paremmin kuin
tähän asti. Jos työsi on sellaista, että se on mielestäsi sielunvihollisen palvelemista, niin siihen on sinun itse kuunneltava sisäistä ääntäsi, koetko sen niin, että olet sielunvihollisen palveluksessa.
Vaikea kysymys, jos todella sitä olet harkinnut, mutta älä hyvä ihminen nyt töitäsi lopeta, mieti, odota ja kuuntele. Jos et ole rikollisen joukon tai muun palveluksessa joka johtaa rikokseen, niin se on kyllä
poissuljettava asia. Eihän kukaan tunnollinen ja rehellinen ihminen ole luonnostaan mukana rikollisessa
työssä. Tee työsi edelleenkin, niinkuin sen tekisit lähimmäisesi parhaaksi, samoin itsellesi, ja Jumalan
hyväksymäksi. Jos me normaalilla työllä leipämme rehellisesti tienaamme ei se ole saatanan virittämä ansa. Vaikeaa asiaa pohdit, mutta älä ota kuormaa siitä itsellesi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2011 - 16:49

uskoisinpa että parhaimman vastauksen saat kysymykseesi joko kysymällä papilta tai piispalta tai laittamalla kysymyksen sivustolla olevaan sähköpostiin:
www.paivirasanen.fi/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2011 - 17:10

Luuletko että hengelliset lahjasi sinut elättäisivät?

Tosiaan eihän EU:ssa saa maata viljellä, jos ei noudata direktiiviä edes omiksi tarpeikseen!

Katsoppas mitä nimim. "Hillitön Pappi" on tehnyt elämässään!
fi.wikipedia.org/wiki/Jukka_...am%C3%A4ki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2011 - 19:11

Johan siinä on pohtimista. Mitenkähän noihin ajatuksiisi suhtautuvat ne, jotka vaativat työurien pidentämistä.
Käsitykseni mukaan ei maallinen työ ole uskovaisiltakaan kielletty hedelmä. Nauttivat sitäkin hedelmää runsain määrin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2011 - 19:56

www.uskojarukous.net/phpBB2/...p?p=198393

lepopäivänä ei ainakaan kuulu työpäiviin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2011 - 20:56

Näyttää siltä kun eri ikäkausina ihmiset joutuuvat erinlaisiin kiusauksiin.Lapsikin esittää helposti kysymykset leikin varjolla.Mutkittelu,juonittelu ja tottelemattomuus ovat hyvinkin suuri kiusas.Keski-iässä miehillä ja naisilla valtava kiusaus päästä omalla alallaanjohtoasemaan.valtaan ja kunniaan.Hulluuteen asti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2011 - 21:30

On sitten kiristitty tai ei..kyllä töitä on tehtävä elääkseen..
Ei elä pelkällä pyhällä hengellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2011 - 09:00

En tiedä mistä lienee tapauksessasi kyse mutta kristityn kuuluu tehdä työtä elääkseen ja ymmärtääkseni ihan kunnolla. Mietipä asioita tarkkaan, ehkä se siitä valkenee.
En ymmärrä mitkä ovat maallisia töitä ja epämaallisia... mutta olenkin tällainen realisti. Olen kristitty ja työsidonnainen, se ei ole synti. Vakausmukselliset uskovaiset ovat kokemani mukaan tunnollisia työssään.
Maallinen elämä on elettävä kaikkine haasteineen joka tapauksessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2011 - 11:23

no mutta jos löydät palkanmaksajan muualta kuin maallisen työnantajan maksamana - käy kiinni. tässä maailmassa ei mikään ole täysin mustavalkosta -kaikki eri harmaan sävyissä. ehkä pitää tehdä omatunnon mukaan kun kaikkea on miettinyt joka suunnalta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.02.2011 - 11:24

Jos syödä aikoo, niin tehtävä on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2011 - 12:13

Onnea vain uuden elämän alulle, tottahan toki sitä työtä saa tehdä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.02.2011 - 19:12

Outo katsomus. Maallisen vastakohta on taivaallinen, onko siis olemassa taivaallistakin työtä ja mitenkähän sillä työllä eletään - ihmettelen vaan. Olen kuullut sanonnan ettei ihminen elä pelkästään Pyhällä Hengellä ja siihen uskon kovasti jopa minä. Leipää ja vettä pitää vähintään saada henkensä pitimiksi.