Jokos ne joulupullat ja muut ylimääräiset herkut on syöty ?

Olikos ne itse tehtyjä vai kaupasta haettuja ?

Itse olin tänä vuonna osto-eväissä, mutta eipä valittamista

valperi-ontheroad.blogspot.c...kkuja.html

... terkut Wienin herkutoreilta ...

Avainsanat: joulutori joululeivonnaiset

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.12.2010 - 20:12

kyllä olin helmikuussa kuolaamassa wienin toreilla, vaikkei jouluherkkuja ollutkaan enää silloin.
en leiponut jouluksi yhden yhtäkään piparia tai muutakaan makeaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.12.2010 - 19:41

Poikani leipomia pipareita on vielä jäljellä, samoin suoramyynti osuuskunnalta tilaamiani torttuja pakastimessa, kun tykkänään unohdin tarjota koko tortut joulupäivän vieraille. Onneksi ensi viikonloppuna on tulossa herkkusuita kylään!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2010 - 19:41

Minä olen makian perään ja hotkasin ne leivonnaiset jo ennen joulua, taikinat oli tehtaan tädit tehneet, jos munavalkuaistakin joudun tekemään, niin teen kaksinkertaisen annoksen , " saan enemmän nuolla kulhoja sekä vispilöitä ".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2010 - 20:23

Jokunen juusto vielä jäljellä joten leipoo siitä uudeksi vuodeksi piirakkaa uudenvuoden aaton illaksi!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2010 - 20:50

En paljon leiponut,mutta ne vähäisetkin mitä leivoin melkein syömättä..piti pistää pakastimeen..ja tarjota sitten tarvittaessa..kun tämä joulu ei mennyt ihan niinkuin olisi pitänyt..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2010 - 21:18

Ei tullut leivottua kun lähdimme kotoolta hetkeksi pois. Nyt voi sämpylöitä tehdä taas. Tulee syötyäkin ettei tarvitse vanhoja eväitä syödä. Tuoreet on herkullisia.Olipa kuvat herkullisia katsella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2010 - 22:40

Arvasin jo odottaa näitä herkullisia kuviasi, kiitos. Kyllä tuli vesi kielelle. Itse leivoin ja pakastimesta löytyy vielä ainakin hedelmä-konjakkikakkua ja rommirusinakakkua sekä korvapuusteja. Muutama pipari jäljellä, muutama pakastetorttu ja 20 kpl ihania karjalanpiirakoita, paistoa vaille. Joten uudenvuoden kaffeella saamme vielä suut makiaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2010 - 23:14

Minä tein ennätyksen tänä jouluna, leivoin Myllyn Paras piirakkataikinasta 40 joulutorttua.
En luumutäyteellä vaan aprikoosihillolla ja kirsikka päälle.
Muulloin hyvä, että 10 kpl olen saanut menemään. Niitä on pakkasessa, on kiva ottaa yllätysvieraalle
ja kylläpä se oma suukin lähinnä tahtoo olla.
Sittenpä en muuta makean puolta laittanutkaan. Kahvin kanssa pyysivät suolaista vaan ja suolalohi-
leivät teki kauppansa.

Lähteet:
oma urakka

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2010 - 05:21

Itse tekoista on ollut ja valmiiksi leivottua. Vielä on paljon jäljellä makeaa ja laatikoita. Mutta nyt tulee jo pakosta stoppi eteen. Uudeksi vuodeksi on jo keksittävä jotain muuta herkkua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2010 - 07:37

jotain suklaa pläjäyksiä tein ja isäntä popsi eilen viimisetkin ,jotta jos huvittaa niin jonkun sortin makleaa ja suolaista pläjäystä taas pitäis tehdä ....sanon niitä pläjäyksiksi ,koska ne ovat oikeita terveys leivonnaisia ja tietty ilman sokeria ja vehnäjauhoja ,jotta maku on niis hyvä ...mut ulkonäkö vällillä niin ja näin ,noo-oo moni kakku kaunis päältä jne...valpperi olikin löytänyt oikein herkkutiskit ...nyt tuli nälkä niit tiskei kuolates..jotta aamusumpit ja joku pikkupurtava , joka ei todellakaan ole läheskään noin hyvää , kuin noissa kuvissa oli ne herkut ... :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2010 - 12:50

Ihan norresti syötiin.Ei tapana ahmia never.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2010 - 14:26

Syöty on ja haiku tulee. Taidanpa kaivaa pakasteesta torttutaikinan ja jääkaapista luumuhillon. Voihan sitä tuota herkkua nauttia vielä tänä- ja ensivuonna. Maistuis varmaan sullekin?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2010 - 14:37

Kiitos kysymästä - kaikki on syöty ja nyt sulatellaan.

Kyllä herahti vesi kielelle noista valokuvaamistasi herkuista. Muistan ensimmäisen reissuni Wieniin - olin pyörtyä katsellessani himoiten suklaakauppojen näyteikkunoita. Nuorena ja solakkana kaikki herkut katosivat jälkiä jättämättä vatsani uumeniin. En muista missään syöneeni niin taivaallisia leivonnaisia ja suklaata kuin Itävallassa, jopa rinnekahviloissa leivonnaiset ovat todella ihania, erityisesti Apfelstrudel mit sahne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 31.12.2010 - 18:47

Herkkuina oli Budapestit ja ne loppuivat jo kauan, kauan sitten.