Lintuhavainto Lappeenrannasta.Näin yhden joutsenen lentävän meidän ohi.

Kyllä joutsen on komealintu.

Avainsanat: joutsen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.04.2010 - 11:33

Tuossa rannassa pariskunta kuhertelee täyttä päätä. Joka vuosi tekevat kaislikkoon pesänsä tuohon aivan viereen.

Lähteet:
muistilokero

Kysyjän kommentti

Eilenkin näin kaksi joutsenta lentävän meidän talon yli,rakastan eäimiä, luontoa ja lintuja,olen innoka taivaan ja maan tarkkailija.Terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.04.2010 - 11:09

Meidän mökkirannassa edelleenkin joutsenpariskunta odottaa lähisaareen pääsyä...järvi vieläkin jäässä, mutta rannalla vähän sulaa. Toissa päivänä pihallamme tepasteli västäräkki. Tänä aamuna huomasimme räkättirastaiden saapuneen...kesän linnut siis alkavat olla jo osittain koolla. Kirjosieppokin jo nähty.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.04.2010 - 11:48

Olen jo nähnyt muutamia joutsenia. Västäräkkikin ilmestyi viikolla pihahangelle hyppimään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2010 - 12:03

On noita joutsenpariskuntia näkynyt ja kuulunut... kauniita, uljaita lintuja... ainoastaan ääni on aika ikävä.... silti kaunis ja uljas kansallislintu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2010 - 12:36

Olen itsekin bongannut Joutsenia. Keväällä on kiva seurata muuttolintujen tuloa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2010 - 16:43

Aamulla joutsenpari oli rannalla.Kurppa on iltaisin aina kierroksella.Kömpelön näköistä menoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2010 - 17:01

Minä näin täällä Keuruulla 8.4.2010 joutsenia lentävän ohi. En itse niitä olisi huomannut, mutta autokuskini sanoi.

Lähteet:
oma muisti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2010 - 20:48

Me olemme seuranneet kolmenkymmenen joutsenen parvea jo viikon verran. Majailevat pellolla rämeikön vieressä ja pari kurkea on päässy aikaansa viettämään samaan porukkaan.
Tänään iltapäivällä sitten pariin osaan jaettuna lahtivät lentelemään. Saas nähdä vieläkö palaavat vai joko matka vie pesimissijoille. Oli täällä silleesti outo näky koska niitä oli noin paljon, muina vuosina on ollut vain yksipariskunta parin päivän ajan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2010 - 21:22

joutsenia on tästä viilettänyt ohi jo jonkin aikaa, eilen näin ensimmäisen västäräkin, mennä viipotteli ihan editse, hyvä ettei varpaille tallonut

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2010 - 23:19

Joutsen on kaunis lintu, en vain ole vielä tälle keväälle tehnyt niistä havaintoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2010 - 12:43

Helsingissä olen nähnyt joutsenia jo viime viikolla, mutta viikonloppuristeilyllä Tukholmassa näin aivan uskomattoman paljon joutsenia Tukholman saaristossa, yhdessäkin "katraassa" oli 12 ja näitä katraita oli useita. Joutsen on todella upea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2010 - 15:50

Joutsenia on täälläkin päin näkynyt jo parin viikon ajan.