Oletteko kokeneet ikärasismia työssä?

-miten se ilmenee, viimeaikojen kova keskustelu on ollut nuorempien esiintulemisella työpaikoilla vanhempia työntekijöitä mollaavasti. Tämä on aika vaikea kysymys, kannatan harkintaa ennen vastausta.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.03.2009 - 21:34

Ei kaikki aina ole rasismia. Jos 61-vuotias ei pääse voimistelunopettajaksi niin se on aika luonnollista.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.03.2009 - 20:42

Eipä ihan vime aikoina enää ole kohdalle osunut. Nuorempana esimiesharjoittelussa ja sittemmin esimiehenä sain kyllä osakseni naurahteluja optimistisuudelleni ja muutosvastarintaa toimenpiteilleni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 20:55

Joskus nuorena tyttönä olen : ) mut osasin laittaa luut kurkkuun : )) kiusasin takas : ))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 20:57

Kyllä sitä on saanut kokea,nuorena tyttönä äijä porukassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 21:14

en ole.. en ainakaan huomannut

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 21:24

Kyllä olen...minä olin vanha lehmä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 21:44

Todellakin olen! Monet minua vanhemmat naishenkilöt (työkaverit ja esimiehet) eivät arvosta nuorempien työtä ja ajattelevat osaavansa kaiken paremmin, vaikka eivät edes osaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.03.2009 - 22:15

En ole työpaikalla sitä kokenut, mutta työtä hakiessani kylläkin. Mutta sehän ei ollutkaan kysymys, meinaan työn haun yhteydessä koettu ikärasismi. Anteeksi siis vastaamiseni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 22:17

Ikärasismia ei esiinny ainoastaan työssä vaan myös työttömyydessä. Kun on nuori ja kokematon vastavalmistunut työpaikan löytyminen on vaikeaa, kuten myös yli 45 vuotias kokenut työtön on myös vaikeuksissa työmarkkinoilla. Haluan tuoda tämän asian esille jota moni ei tule ajatelleeksi luullen että työrasismia on vain työpaikalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 22:49

Mikä ettei, mutta toimin aktiivisesti sitä vastaan tsv:na ja plm:nä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2009 - 00:37

En kokenut, mutta ehkä harjoittanut; aina perustellusti. Ruma sana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2009 - 10:23

viimeksi olin oma pomoni herrani ja narrini ..mutta vieraalla työssä olessanikaan , en moista huomannut..siellä missä olin viimeksi palkallisena oli oikein hyvä ilmapiiri...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2009 - 16:40

Kyllä. Traumaattinen kokemus ja suututtava.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2009 - 09:05

En mielestäni. Nykyisellä työpaikallani olen "ainoa lajissaan"... täällä on kaikenikäisiä.

Lisätty: 23.03.2009 - 10:41

En missään oloissa, en myöskään nuorempana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 09:33

Juu, koko ikäni on aina ollut joku, jonka mielestä olen liian nuori johonkin tehtävään. Yleensä ko. henkilö olisi halunnut itselleen työtehtäväni, muttei jostain syystä ole esimiesten mielestä ollut sopiva.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 01:53

No en henkilökohtaisesti, olen ollut sopivissa hommissa ja sopivassa rakosessa, mutta muuten kyllä sitä on näkynyt Firmassa tosi paljon suunnilleen periaatteella että yli neljävitosten turha jättää mitään muita hakemuksia kuin eläkkeelle.